My Generation of Sunday 30 Sept. & Tuesday 02 Oct.: The Shakes, Belgian Vaults, Midnite Johnny, Chicago Blues Legends Today [Ed’s Show, 2018-39]

courtesy Starman Records

NEW SHOW: The Shakes, Belgian Vaults, Midnite Johnny, Chicago Blues Legends

Toda*** Repeated: Get Yourself A College Girl (soundtrack), Savoy Brown, Ten Years After, Chicken Shack *** [Ed’s Show, 2018-39, Sunday 30 Sept., 12 noon till 12 midnight, repeated Tuesday 02 Oct., 12 noon till 20:00 hrs *** Time Zone: CET Brussels  *** RADIO 68: all the sounds and all the voices that shaped the sixties ***

THE PLAYLISTS

1 MY GENERATION (NEW)
SPECIAL: THE SHAKES  & MORE BELGIAN VAULTS
FORGOTTEN & OVERLOOKED: Braincancer + Les Ombres  + The Klan (from Starman Records’ “Belgian Vaults” series).
SPECIAL: THE SHAKES choice tracks from the Starman Records LP “Shoot Me Baby!”.
LONGPLAYTIME: The Rivieras (Campus Party, 1965) + Vince Martin & Fred Neil (Tear Down The Walls, 1964) + Bert Jansch (Nicola, 1967) + The Rolling Stones (No. 2, 1965).
WORD : Vince Martin & Fred Neil + audio on Mai 68 from “Cocktail Mol6t8v” (source: INRA).
LOVE, PEACE & UNDERSTANDING: Michel Polnareff: L’amour avec toi.

THANKS TO: Starman Records for their “Belgian Vaults” series and The Shakes LP www.starmanrecords.com

2 BLUESIDE (NEW)
SPECIAL: MIDNITE JOHNNY
THE ORIGINATORS & INSPIRATORS BUDDY GUY: ‘Cognac’, with Jeff Beck & Keith Richards, ‘You Did The Crime’, with Mick Jagger (cd ‘The Blues Is Alive and Well, cd, 2018).
SPECIAL MIDNITE JOHNNY:  ong Road Home Acoustic, Slow Burn Inside, Your New Occupation (< album ‘Long Road Home’).
KEEPERS OF THE BLUES FLAME  MILWAUKEE SLIM, MARY LANE, LITTLE JERRY JONES (< ‘Chicago, The Blues  Legends Today’, feat. Rockin’ Johnny Burgin and Mike Metalia) + THE YARDBIRDS: Taking A Hold Of Me (‘Yardbirds 1968’, cd2 ‘Studio Sketches’) + Micke Bjorklof & Blue Strip: ’36 Cuts’: (‘Twenty-five Live At Blues Baltica’, Hokahey Records, 2018).
LOVE, PEACE & UNDERSTANDING Beau Jocque: A Little Love Always Make It Bettah (< Gonna Take You Downton).
WORD  Huey P. Newton, Aldermaston anti-nuclear march radio report.
THANKS TO Midnite Johnny for Midnite Johnny, Mike Metalia for ‘Chicago, The Blues Legends Today!’; Betsie Brown at Blind Raccoon for Buddy Guy [buddyguy.net]; Airplay Direct for Beau Jocque

3 MY GENERATION (repeated)

SPECIAL: GET YOURSELF A COLLEGE GIRL feat. The Dave Clark 5, The Animals, The Standells, The Jimmy Smith Trio, Stan Getz and Astrud Gilberto,  Freddie Bell and the Bell Boys, Mary Ann Mobley ** FORGOTTEN & OVERLOOKED:  JOHNNY RIVERS: Secret Agent Man, single, 1966 + DAVID McWILLIAMS: Harlem Lady, 1967, A-side of ‘Days Of Pearly Spencer’ ** WORD: Les Homards Violets (France, 1963-1967): Décolonisation, Le Sadique  **

4 BLUESIDE (REPEATED) SPECIAL:EARLY BRITBLUESERS Savoy Brown, TYA and Chicken Shack: CHICKEN SHACK, feat. Christine Perfect : The Letter, When The Train Comes Back  (Forty Blue Fingers, 1968), Baby’s Got Me Crying, Get Like You Used To Be (OK Ken, 1968) + TEN YEARS AFTER: Stoned Alone (A Sting In The Tale, 217), Help Me (Ten Years After , 1967) + SAVOY BROWN: Why Did You Hoodoo Me, Vintage Man (Witchy Feelin’, 2017) ** AND ALSO: Reverend Gary Wilkins ** WORD: BERNADETTE DEVLIN on the Killing in  Bogside, 1969 + MALCOLM X on the end of Imperialism **

 SCHEDULE ** ROOSTER  ** CET Brussels Sun. 1200 > 2400      Wed. 1200 > 2000 
My Generation new show: The Shakes 12:00 * 16:00 * 20:00 12:00 * 16:00 * 20:00
Blueside new show: Midnite Johnny 13:00  * 17:00  * 21:00 13:00  * 17:00  * 21:00
My Generation repeated:  College Girl 14:00 * 18:00  * 22:00 14:00 * 18:00  * 22:00
Blueside repeated: TYA, Chicken Shack, Savoy Brown 15:00 * 19:00 * 23:00
Ends 24:00 hrs Ends 20:00 hrs

ACHTERGRONDINFORMATIE ** BACKGROUND

THE SHAKES

The Shakes was een legendarische Belgische psychedelische blues rock band opgericht door multi-intrumentalist Alain Verdier en actief tussen 1967 en 1969. De jonge virtuoos gitarist in de groep was niemand minder dan Dany Lademacher die later furore zal maken als sidesman van Herman Brood en co-auteur is van diens grootste hits. Lademacher, ook bekend van z’n eigen band Innersleeve en zijn werk met Kleptomania, Vitesse en The Radio’s  toert momenteel met The Romance, een waardig en straf rockend eerbetoon aan Herman Brood”

MIDNITE JOHNNNY
http://www.midnite-johnny.com/index.php

“Ondanks de klassieke blues akkoorden, melodielijnen en riffs die ‘Long Road Home’ rijk is, zit er genoeg diversiteit in de songs en in Morana´s gitaarspel om het boeiend te houden. Uptempo bluesrock, zoals de titeltrack Long Road HomeYour New Occupation en het instrumentale Lookin’ Good worden afgewisseld met ingetogener songs als onder andere Slow Burn (de naam titel zegt het eigenlijk al, het is een slow blues maar wel met een beetje pit in het gitaarspel) en Motels, Whiskey & Me. Met deze laatste blijkt een vergelijking met Eric Clapton onvermijdelijk. Het is vooral Morana’s zang die het ‘m doet, maar zeker ook zijn gitaarspel, evenals de melodie, de sfeer en de klank van het liedje. Ook Heard That One Before heeft een Clapton feel, maar bevat daarnaast nog een funky soul inslag. Die funk sound komt overigens regelmatig terug, luister maar eens naar Betcha By Now en het eveneens instrumentale Baby Batter. (…) ‘Long Road Home’ is een blues album pur sang, afgetopt met glazuurtje van soul, jazz en funk. Een lekkere en interessante plaat die naar iedere luisterbeurt beter en mooier wordt en die je zeker in je kast moet hebben staan”.
Quoted from, All Rights Reserved: https://www.bluesmagazine.nl/recensie-midnite-johnny-long-road-home/

GET YOURSELF A COLLEGE GIRL

“What made the getting good were musical appearances by the British Invasion’s the Dave Clark Five and the Animals, plus the U.S. group the Standells (pre-“Dirty Water”), the jazz stylings of the Jimmy Smith Trio and the mellow of “The Girl from Ipanema” by Stan Getz and Astrud Gilberto. In a story laced with early feminist and sexual-revolution sentiments, former Miss America Mary Ann Mobley plays a songwriting co-ed whose rock tunes appall administrators of staid Wyndham College for Girls” (Quoted from, all rights reserved: https://www.warnerbros.com/get-yourself-college-girl).

“A curious 1964 hybrid of teen movie musical with pre-feminist overtones as well as a parody of moralistic anti-rock message films, Get Yourself a College Girl (1964) is a must-see due to its strange guest-star cast, who help elevate the formula narrative into a near-surreal ’60s happening. The basic plot follows Mary Ann Mobley’s transition from songwriter (she pens a controversial song about sexually aware college girls) to a controversial figure in the music industry who’s wooed by a song publisher (Chad Everett) and a politician seeking the youth vote”. (Quoted from, all rights reserved: http://www.tcm.com/this-month/article/88153%7C0/Get-Yourself-a-College-Girl.html

Trailer: https://www.warnerbros.com/get-yourself-college-girl

SAVOY BROWN: WITCHY FEELIN’ (nieuwe cd, 2017)
“  (…) Simmonds schreef ook dit keer allemaal nieuwe nummers, elf in totaal, en houdt zo zijn droom levend. Hoewel niemand na zo’n parcours nog vernieuwend kan zijn, telt deze plaat niet echt laagtepunten. Onze man opent zelfs sterk met het riffonderbouwde “Why Did You Hoodoo Me”, koppelt Robert Johnson aan country (“Standing In A Doorway”), doet een Chicagoboogie op “Vintage Man”of laat de noten melodisch rollen op het titelnummer. Nooit trapt hij in de val van de bluesrock.. Als stevige blues gepokt en gemazeld in de zwarte muziektaal van de jaren ’60, is dit best een aangename plaat”.  (Alle rechten voorbehouden: uittreksel uit de cd-bespreking van Eddy Bonte voor Back to the Roots magazine)

DISCLAIMER:  Radio 68  promotes certain types of music and word, see our Policy in ‘About Us’. Illustrations and Quotations are solely used to enhance this promotion and are thus used for information and educational purposes only. Illustrations and Quotations are All Rights Reserved. Radio 68 may not own the rights to the illustrations on www.radio68.be. Sources are clearly mentioned. No use is made of sources which explicitly prohibit use by third parties, except when prior permission has been granted. Radio 68 pays artists copyrights to Sabam Belgium. Radio 68 is a free, self-contained and non-commercial and not-for-profit project that has no income from ads, sponsoring, subsidies or other external sources whatsoever

Spread the love

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.